View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Perceptie op de Ontwikkeling van Plannen en Leerdoelen Stellen door Mbo-studenten en Studieloopbaanbegeleiders

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Koolstra, B-3332152 en Rombouts, R-3642003 en Unen, E van-3632571.pdf (592.1Kb)
        Author
        Koolstra, B.
        Rombouts, R.P.
        Unen, E. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek staan studieloopbaangesprekken op het mbo-niveau vier centraal. Deze gesprekken dienen als formatief assessmentmiddel, met als doel een duidelijk beeld van de voortgang van de student te creëren voor zowel de student zelf als voor de studieloopbaanbegeleider. Tussen 75 mbostudenten en veertien studieloopbaanbegeleiders is door middel van een vragenlijst onderzocht wat het verschil in perceptie is op de bijdrage van studieloopbaangesprekken op plannen en leerdoelen stellen. De resultaten in deze studie ondersteunen de hypothese dat de perceptie van studieloopbaanbegeleiders aan de ontwikkeling van de zelfregulerende vaardigheid ‘plannen’ bij mbostudenten positiever is dan de perceptie van de studenten zelf. Ook voor de hypothese dat er een verschil bestaat tussen studieloopbaanbegeleiders en mbo-studenten in perceptie op de bijdrage van studieloopbaangesprekken aan de zelfregulerende vaardigheid ‘leerdoelen stellen’ wordt ondersteuning gevonden. Gemiddeld genomen staan zowel studenten als begeleiders licht positief tegenover studieloopbaangesprekken als het gaat om de zelfregulerende vaardigheden ‘plannen’ en ‘leerdoelen stellen’.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/37776
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo