Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLubbers, M.
dc.contributor.authorKoolstra, B.
dc.contributor.authorRombouts, R.P.
dc.contributor.authorUnen, E. van
dc.date.accessioned2018-09-27T17:01:35Z
dc.date.available2018-09-27T17:01:35Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/37776
dc.description.abstractIn dit onderzoek staan studieloopbaangesprekken op het mbo-niveau vier centraal. Deze gesprekken dienen als formatief assessmentmiddel, met als doel een duidelijk beeld van de voortgang van de student te creëren voor zowel de student zelf als voor de studieloopbaanbegeleider. Tussen 75 mbostudenten en veertien studieloopbaanbegeleiders is door middel van een vragenlijst onderzocht wat het verschil in perceptie is op de bijdrage van studieloopbaangesprekken op plannen en leerdoelen stellen. De resultaten in deze studie ondersteunen de hypothese dat de perceptie van studieloopbaanbegeleiders aan de ontwikkeling van de zelfregulerende vaardigheid ‘plannen’ bij mbostudenten positiever is dan de perceptie van de studenten zelf. Ook voor de hypothese dat er een verschil bestaat tussen studieloopbaanbegeleiders en mbo-studenten in perceptie op de bijdrage van studieloopbaangesprekken aan de zelfregulerende vaardigheid ‘leerdoelen stellen’ wordt ondersteuning gevonden. Gemiddeld genomen staan zowel studenten als begeleiders licht positief tegenover studieloopbaangesprekken als het gaat om de zelfregulerende vaardigheden ‘plannen’ en ‘leerdoelen stellen’.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent606332
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePerceptie op de Ontwikkeling van Plannen en Leerdoelen Stellen door Mbo-studenten en Studieloopbaanbegeleiders
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsStudieloopbaanbegeleiding; mbo; plannen; leerdoelen stellen; enquêteonderzoek; perceptie
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record