View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Oordelen en wensen van mannelijke en vrouwelijke MBO studenten over de reflectieve dialoog binnen de studieloopbaanbegeleiding.

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Bruin, L de-3562972 en Groot, T de-3631680 en Wennekes, JGJ-3655555.pdf (512.3Kb)
        Author
        Bruin, L. de
        Groot, T. de
        Wennekes, J.G.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In het competentiegerichte onderwijs binnen het MBO is de integrale studieloopbaanbegeleiding geïmplementeerd voor studenten. Een onderdeel van de studieloopbaanbegeleiding is de reflectieve dialoog. Deze dialoog heeft het doel om studenten via reflectie controle te laten krijgen over de studie- en carrièreontwikkeling. Binnen de studieloopbaanbegeleiding zijn er zowel positieve als negatieve effecten van de reflectieve dialoog te onderscheiden. Dit onderzoek richt zich op de wensen en oordelen van studenten op het gebied van de reflectieve dialoog binnen studieloopbaanbegeleiding en gaat na of er sekseverschillen bestaan tussen deze wensen en oordelen. Verder is er onderzocht hoe de verwachtingen van studieloopbaanbegeleiders aansluiten bij deze sekseverschillen. Op basis van de onderzoeksresultaten kan er geconcludeerd worden dat er tijdens de huidige reflectieve dialoog binnen studieloopbaanbegeleiding op het ROC Eindhoven, binnen de School voor de Zorgsector, vaker op de drie laagste niveaus van het Ui-model (Korthagen & Vasalos, 2007) wordt gereflecteerd dan op de drie hoogste niveaus. Verder is er gedeeltelijke ondersteuning gevonden voor het idee dat vrouwelijke studenten een meer diepgaande reflectieve dialoog wensen dan mannelijke studenten. Vrouwen beoordelen de huidige reflectieve dialoog hoger dan mannen, maar beide seksen spreken hun waardering uit over studieloopbaanbegeleiding. De studieloopbaanbegeleiders zeggen verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke studenten te herken
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/36887
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo