Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPrins, F.J.
dc.contributor.authorBruin, L. de
dc.contributor.authorGroot, T. de
dc.contributor.authorWennekes, J.G.J.
dc.date.accessioned2018-09-27T17:01:33Z
dc.date.available2018-09-27T17:01:33Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/36887
dc.description.abstractIn het competentiegerichte onderwijs binnen het MBO is de integrale studieloopbaanbegeleiding geïmplementeerd voor studenten. Een onderdeel van de studieloopbaanbegeleiding is de reflectieve dialoog. Deze dialoog heeft het doel om studenten via reflectie controle te laten krijgen over de studie- en carrièreontwikkeling. Binnen de studieloopbaanbegeleiding zijn er zowel positieve als negatieve effecten van de reflectieve dialoog te onderscheiden. Dit onderzoek richt zich op de wensen en oordelen van studenten op het gebied van de reflectieve dialoog binnen studieloopbaanbegeleiding en gaat na of er sekseverschillen bestaan tussen deze wensen en oordelen. Verder is er onderzocht hoe de verwachtingen van studieloopbaanbegeleiders aansluiten bij deze sekseverschillen. Op basis van de onderzoeksresultaten kan er geconcludeerd worden dat er tijdens de huidige reflectieve dialoog binnen studieloopbaanbegeleiding op het ROC Eindhoven, binnen de School voor de Zorgsector, vaker op de drie laagste niveaus van het Ui-model (Korthagen & Vasalos, 2007) wordt gereflecteerd dan op de drie hoogste niveaus. Verder is er gedeeltelijke ondersteuning gevonden voor het idee dat vrouwelijke studenten een meer diepgaande reflectieve dialoog wensen dan mannelijke studenten. Vrouwen beoordelen de huidige reflectieve dialoog hoger dan mannen, maar beide seksen spreken hun waardering uit over studieloopbaanbegeleiding. De studieloopbaanbegeleiders zeggen verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke studenten te herken
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent524625
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOordelen en wensen van mannelijke en vrouwelijke MBO studenten over de reflectieve dialoog binnen de studieloopbaanbegeleiding.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMBO; studieloopbaanbegeleiding; reflectie; dialoog; sekseverschillen
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record