View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De invloed van een authentieke context in gesitueerd leren

        View/Open
        Masterthesis Verkuil, D-3038483.pdf (271.5Kb)
        Publication date
        2009
        Author
        Verkuil, D.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In een groep van 55 vmbo-leerlingen heeft op basis van random toewijzing een groep onderwijs ontvangen met een authentieke context en een groep heeft hetzelfde onderwijs ontvangen zonder authentieke context. De verwachting was dat de interventie authentieke context van invloed zou zijn op de motivatie van leerlingen, op de perceptie van het begrip van de taak en op de leerresultaten. Om dit te meten is een vragenlijst ontwikkeld waarin posttest de motivatie en de perceptie van het taakbegrip zijn gemeten. De resultaten bevestigden de verwachtingen: de authentieke context heeft een significant positieve invloed op beide aspecten. Na analyse van de leerresultaten bleek de interventie in tegenstelling tot de verwachtingen, niet van invloed te zijn op de directe leerresultaten.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3592
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo