Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorErkens, G
dc.contributor.authorVerkuil, D.
dc.date.accessioned2009-10-06T17:00:22Z
dc.date.available2009-10-06
dc.date.available2009-10-06T17:00:22Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3592
dc.description.abstractIn een groep van 55 vmbo-leerlingen heeft op basis van random toewijzing een groep onderwijs ontvangen met een authentieke context en een groep heeft hetzelfde onderwijs ontvangen zonder authentieke context. De verwachting was dat de interventie authentieke context van invloed zou zijn op de motivatie van leerlingen, op de perceptie van het begrip van de taak en op de leerresultaten. Om dit te meten is een vragenlijst ontwikkeld waarin posttest de motivatie en de perceptie van het taakbegrip zijn gemeten. De resultaten bevestigden de verwachtingen: de authentieke context heeft een significant positieve invloed op beide aspecten. Na analyse van de leerresultaten bleek de interventie in tegenstelling tot de verwachtingen, niet van invloed te zijn op de directe leerresultaten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent278103 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe invloed van een authentieke context in gesitueerd leren
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAuthentiek
dc.subject.keywordsgesitueerd leren
dc.subject.keywordsmotivatie
dc.subject.keywordsbegrip
dc.subject.keywordsleerresultaten
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record