View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Hekserij in een Digitale Wereld:

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie Witcher V7.docx (7.363Mb)
        Publication date
        2020
        Author
        Ganzevles, T.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In recentelijke tijden zijn videogames als onderzoek waardig medium opgekomen. Het is een echter nog vrijwel onontgonnen veld dat interdisciplinair aandacht verdient. Hoewel er vele verschillende games zijn die onderzocht kunnen worden, beperkt dit onderzoek zich tot de gameseries “The Witcher”, gemaakt door CD Projekt Red. Deze trilogie en diens uitbreidingen zijn hoog aangeprezen en veel gespeeld, wat het een geschikt doel voor onderzoek maakt. In dit onderzoek wordt gekeken naar de impact van magie op de bewoners van de gamewereld waarin de Witcher games zich afspeelt en hoe dit zich verhoudt met middeleeuws en vroegmodern Europa. Hierbij wordt gelet op wat magie is in de games en middeleeuws Europa, de oorsprong van magie in de games, wie gebruik van magie maken (zowel in de games als in historisch Europa), wat voor monsters er zijn in de games en welke instituten zich met magie bezighouden. De maatschappelijke problemen die hierbij ontdekt worden, worden vergeleken met maatschappelijke problemen uit middeleeuws en vroegmodern Europa. Verder wordt er ook nog suggesties gedaan voor vervolgonderzoek.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35907
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo