Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSaar, O.P.
dc.contributor.authorGanzevles, T.
dc.date.accessioned2020-06-03T18:00:15Z
dc.date.available2020-06-03T18:00:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35907
dc.description.abstractIn recentelijke tijden zijn videogames als onderzoek waardig medium opgekomen. Het is een echter nog vrijwel onontgonnen veld dat interdisciplinair aandacht verdient. Hoewel er vele verschillende games zijn die onderzocht kunnen worden, beperkt dit onderzoek zich tot de gameseries “The Witcher”, gemaakt door CD Projekt Red. Deze trilogie en diens uitbreidingen zijn hoog aangeprezen en veel gespeeld, wat het een geschikt doel voor onderzoek maakt. In dit onderzoek wordt gekeken naar de impact van magie op de bewoners van de gamewereld waarin de Witcher games zich afspeelt en hoe dit zich verhoudt met middeleeuws en vroegmodern Europa. Hierbij wordt gelet op wat magie is in de games en middeleeuws Europa, de oorsprong van magie in de games, wie gebruik van magie maken (zowel in de games als in historisch Europa), wat voor monsters er zijn in de games en welke instituten zich met magie bezighouden. De maatschappelijke problemen die hierbij ontdekt worden, worden vergeleken met maatschappelijke problemen uit middeleeuws en vroegmodern Europa. Verder wordt er ook nog suggesties gedaan voor vervolgonderzoek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent7721643
dc.format.mimetypeapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
dc.language.isonl
dc.titleHekserij in een Digitale Wereld:
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsWitcher, magie, Europa, hekserij, racisme, joden, inquisitie, maatschappelijke problemen
dc.subject.courseuuGeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record