View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Woorden leren en onthouden

        Thumbnail
        View/Open
        artikel pgo.doc (272.5Kb)
        Publication date
        2009
        Author
        Nieuwveld, M.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Steeds vaker horen we dat leerlingen steeds minder woorden kennen. Woorden die we bekend veronderstellen, doen geen enkel belletje rinkelen bij de leerling. Wij vragen ons af of de methoden die wij gebruiken voor het vergroten van de woordenschat, wel zo effectief zijn als het gaat om het beklijven van de woorden. We hebben daarom een bestaande methode aangepast volgens de viertact en de twee versies met elkaar vergeleken. Uit de resultaten blijkt dat leerlingen na de aangepaste versie beter scoorden op de toets waarin de betekenis van de woorden werd gevraagd en waarin de leerlingen de woorden in een zin moesten gebruiken. Dit effect was ook na twee weken nog aanwezig.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3577
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo