Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVan de Kraats, R.
dc.contributor.authorNieuwveld, M.J.
dc.date.accessioned2009-10-02T17:00:18Z
dc.date.available2009-10-02
dc.date.available2009-10-02T17:00:18Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3577
dc.description.abstractSteeds vaker horen we dat leerlingen steeds minder woorden kennen. Woorden die we bekend veronderstellen, doen geen enkel belletje rinkelen bij de leerling. Wij vragen ons af of de methoden die wij gebruiken voor het vergroten van de woordenschat, wel zo effectief zijn als het gaat om het beklijven van de woorden. We hebben daarom een bestaande methode aangepast volgens de viertact en de twee versies met elkaar vergeleken. Uit de resultaten blijkt dat leerlingen na de aangepaste versie beter scoorden op de toets waarin de betekenis van de woorden werd gevraagd en waarin de leerlingen de woorden in een zin moesten gebruiken. Dit effect was ook na twee weken nog aanwezig.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent279040 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleWoorden leren en onthouden
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordswoordenschat, viertact, woorden
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record