View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Een literatuurstudie naar bevorderende en belemmerende factoren voor ervaren eigen regie bij jeugdigen in jeugdzorg ten behoeve van Perspectiefregie

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Holdrinet, M-5928877.pdf (560.3Kb)
        Publication date
        2019
        Author
        Holdrinet, M.S.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Aan de hand van een literatuuronderzoek is getracht de bevorderende- en belemmerende factoren voor ervaren eigen regie bij jeugdigen in Jeugdzorg in kaart te brengen, ten behoeve van het Perspectiefregie beleid in Flevoland. De aanleiding van dit onderzoek komt voort uit de gestagneerde aansturing op toekomstperspectief in jeugdhulp. Behandelplannen voor jeugdigen worden opgesteld door verschillende organisaties en samenspraak met de jeugdigen schiet hierin tekort. De belangrijkste bevindingen voortkomend uit de Scoping Literature Review zijn dat zelfverzekerdheid en inspanning in besluitvorming door jeugdigen, een vertrouwensband en samenwerking tussen hulpverlener en jeugdige en structurele mogelijkheid tot inspraak bevorderend voor eigen regie is. Belemmerende factoren zijn leeftijd, ondeskundigheid en te snelle omloop van hulpverleners. Eventuele implicaties voor het Perspectiefregie beleid zijn documenteren in de handleiding dat er routinematige inspraakmomenten voor jeugdigen moeten zijn en het belang van inspraak van jeugdigen naar zorgverleners benadrukken.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35385
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo