Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVissenberg, C.
dc.contributor.advisorLeeuwen, M. van
dc.contributor.authorHoldrinet, M.S.
dc.date.accessioned2020-03-18T19:00:11Z
dc.date.available2020-03-18T19:00:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35385
dc.description.abstractAan de hand van een literatuuronderzoek is getracht de bevorderende- en belemmerende factoren voor ervaren eigen regie bij jeugdigen in Jeugdzorg in kaart te brengen, ten behoeve van het Perspectiefregie beleid in Flevoland. De aanleiding van dit onderzoek komt voort uit de gestagneerde aansturing op toekomstperspectief in jeugdhulp. Behandelplannen voor jeugdigen worden opgesteld door verschillende organisaties en samenspraak met de jeugdigen schiet hierin tekort. De belangrijkste bevindingen voortkomend uit de Scoping Literature Review zijn dat zelfverzekerdheid en inspanning in besluitvorming door jeugdigen, een vertrouwensband en samenwerking tussen hulpverlener en jeugdige en structurele mogelijkheid tot inspraak bevorderend voor eigen regie is. Belemmerende factoren zijn leeftijd, ondeskundigheid en te snelle omloop van hulpverleners. Eventuele implicaties voor het Perspectiefregie beleid zijn documenteren in de handleiding dat er routinematige inspraakmomenten voor jeugdigen moeten zijn en het belang van inspraak van jeugdigen naar zorgverleners benadrukken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent573774
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen literatuurstudie naar bevorderende en belemmerende factoren voor ervaren eigen regie bij jeugdigen in jeugdzorg ten behoeve van Perspectiefregie
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsEigen regie; perspectiefregie; jeugdhulp; eigen kracht
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record