View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Moral agency van leraren: een blessing in disguise? uitvoering van onderwijsbeleid

        Thumbnail
        View/Open
        Masterscriptie PM Friso Lijftogt.pdf (884.8Kb)
        Publication date
        2019
        Author
        Lijftogt, F.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Wanneer leraren onderwijsbeleid uitvoeren worden zij in verschillende richtingen getrokken. Leraren beschikken in die uitvoering over handelingsvrijheid, waardoor zij beleid op verschillende manieren kunnen aanvliegen. Het doel van de scriptie is om te verkennen hoe het moral agency van leraren tot uiting komt wanneer leraren onderwijsbeleid uitvoeren. Dit moral agency valt in deze scriptie uiteen in drie aspecten of vermogens: het interpreteren van abstract beleid, het sluiten van compromissen tussen waarden en het stellen van prioriteiten in doelen en middelen. De resultaten tonen aan dat de persoonlijke oordelen die leraren vellen richting geven aan deze drie vermogens.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35340
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo