Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDorp, Erik-Jan van
dc.contributor.advisorGrimmelikhuijsen, Stephan
dc.contributor.authorLijftogt, F.J.
dc.date.accessioned2020-02-20T19:07:11Z
dc.date.available2020-02-20T19:07:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/35340
dc.description.abstractWanneer leraren onderwijsbeleid uitvoeren worden zij in verschillende richtingen getrokken. Leraren beschikken in die uitvoering over handelingsvrijheid, waardoor zij beleid op verschillende manieren kunnen aanvliegen. Het doel van de scriptie is om te verkennen hoe het moral agency van leraren tot uiting komt wanneer leraren onderwijsbeleid uitvoeren. Dit moral agency valt in deze scriptie uiteen in drie aspecten of vermogens: het interpreteren van abstract beleid, het sluiten van compromissen tussen waarden en het stellen van prioriteiten in doelen en middelen. De resultaten tonen aan dat de persoonlijke oordelen die leraren vellen richting geven aan deze drie vermogens.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleMoral agency van leraren: een blessing in disguise? uitvoering van onderwijsbeleid
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsonderwijs, leraren, coping, betekenisverlening, morality, agency, moreel perspectief, handelingsvrijheid, ruis
dc.subject.courseuuOrganisaties, verandering en management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record