View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Stress als Verklarende Factor in het Verband tussen Leerkracht-Leerling Relatie Conflict en Werkgeheugen Problemen bij Kleuters

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Gijtenbeek, Mvan-5720427 en Rijswijk, T-4289269.pdf (405.7Kb)
        Publication date
        2020
        Author
        Rijswijk, T.
        Gijtenbeek, M. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Deze studie heeft onderzocht of waargenomen stress van de kleuter een verklarende factor is tussen de conflicterende leerkracht-leerling relatie en werkgeheugen problemen van kleuters. Dit is onderzocht aan de hand van de vier stappen methode van Baron & Kenny (1986). Uit het huidige onderzoek blijkt dat stress een verklarende factor is in het verband tussen een conflicterende leerkracht-leerling relatie en problemen in het werkgeheugen bij de kleuter. Dit betekent dat er volledige mediatie is gevonden. Hierdoor kan er gesteld worden dat het verband tussen een conflicterende leerkracht-leerling relatie en problemen in het werkgeheugen geheel via stress verloopt. Het huidige onderzoek is van belang, omdat er een gat bestond in de bestaande literatuur over dit onderwerp.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34781
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo