dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Wilde, A. de | |
dc.contributor.author | Rijswijk, T. | |
dc.contributor.author | Gijtenbeek, M. van | |
dc.date.accessioned | 2020-02-20T19:02:57Z | |
dc.date.available | 2020-02-20T19:02:57Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34781 | |
dc.description.abstract | Deze studie heeft onderzocht of waargenomen stress van de kleuter een verklarende factor is tussen de conflicterende leerkracht-leerling relatie en werkgeheugen problemen van kleuters. Dit is onderzocht aan de hand van de vier stappen methode van Baron & Kenny (1986). Uit het huidige onderzoek blijkt dat stress een verklarende factor is in het verband tussen een conflicterende leerkracht-leerling relatie en problemen in het werkgeheugen bij de kleuter. Dit betekent dat er volledige mediatie is gevonden. Hierdoor kan er gesteld worden dat het verband tussen een conflicterende leerkracht-leerling relatie en problemen in het werkgeheugen geheel via stress verloopt. Het huidige onderzoek is van belang, omdat er een gat bestond in de bestaande literatuur over dit onderwerp. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Stress als Verklarende Factor in het Verband tussen Leerkracht-Leerling Relatie Conflict en Werkgeheugen Problemen bij Kleuters | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Stress, werkgeheugen problemen, conflicterende leerkracht-leerling relatie, mediatie, kleuters | |
dc.subject.courseuu | Pedagogische Wetenschappen | |