Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWilde, A. de
dc.contributor.authorRijswijk, T.
dc.contributor.authorGijtenbeek, M. van
dc.date.accessioned2020-02-20T19:02:57Z
dc.date.available2020-02-20T19:02:57Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34781
dc.description.abstractDeze studie heeft onderzocht of waargenomen stress van de kleuter een verklarende factor is tussen de conflicterende leerkracht-leerling relatie en werkgeheugen problemen van kleuters. Dit is onderzocht aan de hand van de vier stappen methode van Baron & Kenny (1986). Uit het huidige onderzoek blijkt dat stress een verklarende factor is in het verband tussen een conflicterende leerkracht-leerling relatie en problemen in het werkgeheugen bij de kleuter. Dit betekent dat er volledige mediatie is gevonden. Hierdoor kan er gesteld worden dat het verband tussen een conflicterende leerkracht-leerling relatie en problemen in het werkgeheugen geheel via stress verloopt. Het huidige onderzoek is van belang, omdat er een gat bestond in de bestaande literatuur over dit onderwerp.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleStress als Verklarende Factor in het Verband tussen Leerkracht-Leerling Relatie Conflict en Werkgeheugen Problemen bij Kleuters
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsStress, werkgeheugen problemen, conflicterende leerkracht-leerling relatie, mediatie, kleuters
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record