View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Proeftuin MEt: hoe kwetsbare jongeren optimaal kunnen profiteren van hun Maatschappelijke Diensttijd

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Nazaryar, TN-4015304.pdf (211.5Kb)
        Publication date
        2019
        Author
        Nazaryar, T.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De Maatschappelijke Diensttijd (MDt) is een periode waarin jongeren op vrijwillige basis een bijdrage leveren aan de samenleving. Er is echter nog geen vastomlijnd plan over wat het programma zal inhouden. Daarom is aan de hand van de proeftuin de Maatschappelijke Ervaringstijd (MEt) van Stichting Alexander onderzocht, hoe de MDt moet worden vormgegeven om een positieve ontwikkeling bij kwetsbare jongeren te bewerkstelligen. Middels semi-gestructureerde interviews met elf betrokkenen van de proeftuin de MEt is gekeken naar de inhoud, factoren en ontwikkelingsmogelijkheden van de MEt. Uit de bevindingen is naar voren gekomen dat de participatieve aanpak van de MEt vernieuwend is door de mate van regie die de jongeren hebben over hun ervaring. Tevens kwamen noodzakelijke factoren (motivatie, reflectie, begeleiding en kwantiteit) en aanvullende factoren (tijd en match met de organisatie) voor de MEt naar voren. De ontwikkelingsmogelijkheden die MEt biedt zijn kansen voor betrokkenheid en participatie, competentie ontwikkeling, sociaal netwerk, en constructieve tijdsbesteding.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34712
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo