View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Leren van een expert of van een beginner?

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis, Batterink, R-3533220 en Brandt, L-3459187 en Dingemanse, MAJ-3432521.pdf (143.1Kb)
        Author
        Batterink, R.
        Brandt, L.
        Dingemanse, M.A.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek staat leren van een expert en leren van beginners in een peergroep centraal. De deelnemers aan het onderzoek hebben een vragenlijst ingevuld welke is gebaseerd op twee videofragmenten die de deelnemers, voorafgaande aan het invullen van de vragenlijst, bekeken hebben. In het eerste fragment ziet de deelnemer alleen een expert aan het werk, terwijl in het tweede fragment zowel expert als beginners in een peergroep aan het werk zijn. Er is onderzocht wat men als prettiger en leerzamer ervaart en om welke redenen men de voorkeur geeft aan één van deze leervormen. Bovendien is onderzocht of deze redenen worden beïnvloed door de factoren geslacht, leeftijd en opleidingsniveau van de respondenten. Naar aanleiding van de uiteenlopende resultaten zijn er uitspraken gedaan wat betreft de invloed van de factoren op de wijze waarop waarin men de verschillende manieren van leren ervaart. Echter tonen niet alle resultaten een significant verschil aan. Het onderzoek maakt tot slot tekortkomingen inzichtelijk en geeft daarmee belangrijke suggesties voor vervolgonderzoek
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34554
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo