Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJaspers, J
dc.contributor.authorBatterink, R.
dc.contributor.authorBrandt, L.
dc.contributor.authorDingemanse, M.A.J.
dc.date.accessioned2018-09-27T17:01:26Z
dc.date.available2018-09-27T17:01:26Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34554
dc.description.abstractIn dit onderzoek staat leren van een expert en leren van beginners in een peergroep centraal. De deelnemers aan het onderzoek hebben een vragenlijst ingevuld welke is gebaseerd op twee videofragmenten die de deelnemers, voorafgaande aan het invullen van de vragenlijst, bekeken hebben. In het eerste fragment ziet de deelnemer alleen een expert aan het werk, terwijl in het tweede fragment zowel expert als beginners in een peergroep aan het werk zijn. Er is onderzocht wat men als prettiger en leerzamer ervaart en om welke redenen men de voorkeur geeft aan één van deze leervormen. Bovendien is onderzocht of deze redenen worden beïnvloed door de factoren geslacht, leeftijd en opleidingsniveau van de respondenten. Naar aanleiding van de uiteenlopende resultaten zijn er uitspraken gedaan wat betreft de invloed van de factoren op de wijze waarop waarin men de verschillende manieren van leren ervaart. Echter tonen niet alle resultaten een significant verschil aan. Het onderzoek maakt tot slot tekortkomingen inzichtelijk en geeft daarmee belangrijke suggesties voor vervolgonderzoek
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent146619
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLeren van een expert of van een beginner?
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsleren van een expert; leren van beginners in een peergroep; feedback
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record