View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Plezierig Leren van en met Elkaar in Houten. Een onderzoek naar motieven voor een vrijwillige bijdrage aan de PCS in Gemeente Houten.

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Boom, PCvander-5625246 en Koelmans, J-4233972 en Krugten, EGSvan-5624215 en Mortel, LCMvande-5624142.pdf (122.8Kb)
        Author
        Boom, P.C. van der
        Koelmans, J.
        Krugten, E.G.S. van
        Mortel, L.C.M. van de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In deze studie is onderzocht wat bevorderende en belemmerende factoren zijn voor burgers in de Gemeente Houten om een vrijwillige bijdrage te leveren aan de Pedagogische Civil Society [PCS]. Dit is onderzocht aan de hand van een kwantitatieve vragenlijst met kwalitatieve onderdelen, welke is afgenomen bij 124 burgers uit de Gemeente Houten. Uit de vragenlijst komt het meest naar voren dat het belangrijk is dat burgers kunnen leren van het leveren van een vrijwillige bijdrage en dat zij hierin plezier ervaren. Daarnaast is er een significant verband gevonden tussen het hebben van kinderen en het leveren van een vrijwillige bijdrage. Vervolgens worden er verschillende aanbevelingen gedaan voor de gemeente, zoals meer bekendheid geven aan de PCS in Houten, het creëren van ontmoetingsplekken, het opstarten van een website waarop mensen hulp kunnen aanbieden en vragen, het aantrekkelijk maken voor de burgers om een bijdrage te leveren en als laatste dat de gemeente aansluit bij wat de burger wil leren, door mogelijkheden te bieden om zich vrijwillig in te zetten.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34466
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo