Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHorjus, B.
dc.contributor.advisorBaerveldt, C.
dc.contributor.authorBoom, P.C. van der
dc.contributor.authorKoelmans, J.
dc.contributor.authorKrugten, E.G.S. van
dc.contributor.authorMortel, L.C.M. van de
dc.date.accessioned2018-10-04T17:01:41Z
dc.date.available2018-10-04T17:01:41Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/34466
dc.description.abstractIn deze studie is onderzocht wat bevorderende en belemmerende factoren zijn voor burgers in de Gemeente Houten om een vrijwillige bijdrage te leveren aan de Pedagogische Civil Society [PCS]. Dit is onderzocht aan de hand van een kwantitatieve vragenlijst met kwalitatieve onderdelen, welke is afgenomen bij 124 burgers uit de Gemeente Houten. Uit de vragenlijst komt het meest naar voren dat het belangrijk is dat burgers kunnen leren van het leveren van een vrijwillige bijdrage en dat zij hierin plezier ervaren. Daarnaast is er een significant verband gevonden tussen het hebben van kinderen en het leveren van een vrijwillige bijdrage. Vervolgens worden er verschillende aanbevelingen gedaan voor de gemeente, zoals meer bekendheid geven aan de PCS in Houten, het creëren van ontmoetingsplekken, het opstarten van een website waarop mensen hulp kunnen aanbieden en vragen, het aantrekkelijk maken voor de burgers om een bijdrage te leveren en als laatste dat de gemeente aansluit bij wat de burger wil leren, door mogelijkheden te bieden om zich vrijwillig in te zetten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent125809
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePlezierig Leren van en met Elkaar in Houten. Een onderzoek naar motieven voor een vrijwillige bijdrage aan de PCS in Gemeente Houten.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record