View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Wat goed is, komt snel

        Thumbnail
        View/Open
        4178769 Masterscriptie A.M. van Woerkens.pdf (1.690Mb)
        Author
        Woerkens, A.M. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Hoogwaardig openbaar vervoer (HOV) wordt in steeds meer beleidsdocumenten besproken als de vervoersmodaliteit voor de toekomst. De vraag vanuit de reizigers gaat tevens richting een kwaliteitsverbetering van het openbaar vervoer. Verschillende hoogwaardige modaliteiten zoals trein, metro en bus zorgen met frequente bediening, snelheid en verkorte reistijd voor een comfortabele reiservaring die kan wedijveren met de auto. Om een beeld te vormen hoe de implementatie van hoogwaardig openbaar vervoer verloopt en welke ruimtelijke ontwikkelingen daaraan verbonden zijn geeft het volgende onderzoek inzicht in de effecten van het gevoerde regionale openbaar vervoersbeleid volgens beleids- en begrotingsartikel 15. De vragen richten zich op de afbakening van het beleidsterrein, op de motivering van het gevoerde beleid, op de casus Gebiedsontwikkeling Bleizo en geeft een oordeel over de doeltreffendheid en doelmatigheid van het onderzochte beleid in zijn geheel.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/33188
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo