View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Rekenblunder of rekenwonder, het gevolg van cognities?

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Sprong,T-5614597 en Renes, M-5661986.pdf (183.0Kb)
        Publication date
        2019
        Author
        Sprong, T.
        Renes, M.S.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Deze studie is gericht op het onderzoeken van de interactie-effecten tussen intelligentie en executieve functies als updating en inhibitie op rekenvaardigheid. Het onderzoek vond plaats in groep 5, 6 en 7 van basisscholen met in totaal 383 kinderen tussen de 7 en 12 jaar. Er bleek zoals verwacht gebaseerd op de literatuur, geen interactie-effect te zijn tussen inhibitie en intelligentie. Wel bleek er een significant negatief interactie-effect te zijn tussen visuele updating en intelligentie op rekenvaardigheid, maar geen interactie-effect voor verbale updating. Het is van belang om in toekomstig onderzoek verder te kijken naar de verschillen tussen verbale en visuele updating.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32645
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo