View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Peerfeedback in het schrijfvaardigheidsonderwijs. De waarde van instructie voor de feedbackkwaliteit en feedbackverwerking

        Thumbnail
        View/Open
        MA-scriptie Eline Denneman 5686601.pdf (5.943Mb)
        Publication date
        2019
        Author
        Denneman, E.N.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De inzet van peerfeedback heeft als voordeel dat het de werkdruk van docenten verlaagt en dat de schrijfvaardigheid van leerlingen verbetert doordat ze leren van het beoordelen van elkaars werk. Een voorwaarde is wel dat leerlingen weten waarop je feedback geeft, hoe je feedback verwoordt en hoe je feedback verwerkt. De resultaten van dit onderzoek tonen aan dat de feedbackkwaliteit van leerlingen significant verbetert wanneer zij deze vaardigheden aangeleerd krijgen middels expliciete feedbackinstructie. Daarnaast wordt de schrijfvaardigheid van de leerlingen uit de experimentele klas significant beter als zij reviseren op basis van peerfeedback in vergelijking met de leerlingen uit de controleklas. Dit is een direct gevolg van de verbeterde feedbackkwaliteit na de feedbackinstructie.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32587
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo