Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan den Bergh, H.
dc.contributor.advisorEvers-Vermeul, J.
dc.contributor.authorDenneman, E.N.M.
dc.date.accessioned2019-04-29T17:00:42Z
dc.date.available2019-04-29T17:00:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32587
dc.description.abstractDe inzet van peerfeedback heeft als voordeel dat het de werkdruk van docenten verlaagt en dat de schrijfvaardigheid van leerlingen verbetert doordat ze leren van het beoordelen van elkaars werk. Een voorwaarde is wel dat leerlingen weten waarop je feedback geeft, hoe je feedback verwoordt en hoe je feedback verwerkt. De resultaten van dit onderzoek tonen aan dat de feedbackkwaliteit van leerlingen significant verbetert wanneer zij deze vaardigheden aangeleerd krijgen middels expliciete feedbackinstructie. Daarnaast wordt de schrijfvaardigheid van de leerlingen uit de experimentele klas significant beter als zij reviseren op basis van peerfeedback in vergelijking met de leerlingen uit de controleklas. Dit is een direct gevolg van de verbeterde feedbackkwaliteit na de feedbackinstructie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent6231820
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePeerfeedback in het schrijfvaardigheidsonderwijs. De waarde van instructie voor de feedbackkwaliteit en feedbackverwerking
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsfeedback, peerfeedback, schrijven, schrijfonderwijs, schrijfvaardigheid, feedbackkwaliteit
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record