View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De invloed van de nieuwe examenprogramma’s op het contextgebruik in het bètaonderwijs

        Thumbnail
        View/Open
        De invloed van de nieuwe examenprogrammaa??s op het contextgebruik in het bA168taonderwijs.pdf (342.6Kb)
        Author
        Habets, S.
        Vos, R.
        Collenteur, M.C.J.
        Kooi, F. van der
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Komend schooljaar worden nieuwe examenprogramma’s ingevoerd voor de vakken biologie, natuurkunde en scheikunde, waarbij de concept-in-context benadering als uitgangspunt is genomen. In dit onderzoek is gekeken naar de invloed van deze nieuwe examenprogramma’s op het contextgebruik in de les. 78% van de ondervraagde docenten in de bovenbouw van het VWO is van plan het contextgebruik aan te passen. Met name op het gebied van onderzoek, gedeeltelijke regulatie en het uitlokken van contextualisatie bij leerlingen zal meer context worden toegepast. Op dit moment worden bij biologie het vaakst contexten gebruikt, terwijl docenten scheikunde aangeven komend jaar de grootste verandering in contextgebruik te zien. De variabelen van werkervaring en geografische ligging van de school hebben geen significante invloed.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32556
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo