dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Vollebregt, M.J. | |
dc.contributor.author | Habets, S. | |
dc.contributor.author | Vos, R. | |
dc.contributor.author | Collenteur, M.C.J. | |
dc.contributor.author | Kooi, F. van der | |
dc.date.accessioned | 2018-10-01T17:02:12Z | |
dc.date.available | 2018-10-01T17:02:12Z | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32556 | |
dc.description.abstract | Komend schooljaar worden nieuwe examenprogramma’s ingevoerd voor de vakken biologie, natuurkunde en scheikunde, waarbij de concept-in-context benadering als uitgangspunt is genomen. In dit onderzoek is gekeken naar de invloed van deze nieuwe examenprogramma’s op het contextgebruik in de les. 78% van de ondervraagde docenten in de bovenbouw van het VWO is van plan het contextgebruik aan te passen. Met name op het gebied van onderzoek, gedeeltelijke regulatie en het uitlokken van contextualisatie bij leerlingen zal meer context worden toegepast. Op dit moment worden bij biologie het vaakst contexten gebruikt, terwijl docenten scheikunde aangeven komend jaar de grootste verandering in contextgebruik te zien. De variabelen van werkervaring en geografische ligging van de school hebben geen significante invloed. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 350887 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De invloed van de nieuwe examenprogramma’s op het contextgebruik in het bètaonderwijs | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | context, concept, CoCo-benadering, examenprogramma 2013-2014, WCQ2-vragenlijst | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Scheikunde | |