Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVollebregt, M.J.
dc.contributor.authorHabets, S.
dc.contributor.authorVos, R.
dc.contributor.authorCollenteur, M.C.J.
dc.contributor.authorKooi, F. van der
dc.date.accessioned2018-10-01T17:02:12Z
dc.date.available2018-10-01T17:02:12Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32556
dc.description.abstractKomend schooljaar worden nieuwe examenprogramma’s ingevoerd voor de vakken biologie, natuurkunde en scheikunde, waarbij de concept-in-context benadering als uitgangspunt is genomen. In dit onderzoek is gekeken naar de invloed van deze nieuwe examenprogramma’s op het contextgebruik in de les. 78% van de ondervraagde docenten in de bovenbouw van het VWO is van plan het contextgebruik aan te passen. Met name op het gebied van onderzoek, gedeeltelijke regulatie en het uitlokken van contextualisatie bij leerlingen zal meer context worden toegepast. Op dit moment worden bij biologie het vaakst contexten gebruikt, terwijl docenten scheikunde aangeven komend jaar de grootste verandering in contextgebruik te zien. De variabelen van werkervaring en geografische ligging van de school hebben geen significante invloed.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent350887
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe invloed van de nieuwe examenprogramma’s op het contextgebruik in het bètaonderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordscontext, concept, CoCo-benadering, examenprogramma 2013-2014, WCQ2-vragenlijst
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Scheikunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record