View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Tijd voor differentiatie? Verkennend onderzoek naar differentiatie op VAVO-school de Joke Smit.

        Thumbnail
        View/Open
        Eindversie PGO.pdf (268.9Kb)
        Author
        Krikke, H.H.M.
        Frerichs, N.G.
        Putten, M. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Binnen het VAVO-onderwijs is onderzoek naar differentie schaars, terwijl het slagingspercentage op het VAVO over het algemeen lager ligt dan op reguliere voortgezet onderwijsscholen. Op het Joke Smit is door middel van vragenlijsten onder docenten en leerlingen en diepte-interviews met docenten een verkennend onderzoek verricht naar de mate van differentiatie. Docenten zijn redelijk op de hoogte van de verschillen in de klas. Zowel docenten als leerlingen vinden vooral differentiatie op basis van studieachtergrond, leerstijlen en zelfvertrouwen belangrijk en denken dat differentiëren bijdraagt aan betere schoolprestaties. Tweederde van de leerlingen vindt dat docenten rekening houden met verschillen terwijl docenten aangeven minder vaak te differentiëren dan ze zouden willen. Kernwoorden: Differentiatie; Diversiteitkenmerken; VAVO-onderwijs; Joke Smit
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32099
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo