Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWessels, J.A
dc.contributor.authorKrikke, H.H.M.
dc.contributor.authorFrerichs, N.G.
dc.contributor.authorPutten, M. van
dc.date.accessioned2018-10-01T17:01:35Z
dc.date.available2018-10-01T17:01:35Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/32099
dc.description.abstractBinnen het VAVO-onderwijs is onderzoek naar differentie schaars, terwijl het slagingspercentage op het VAVO over het algemeen lager ligt dan op reguliere voortgezet onderwijsscholen. Op het Joke Smit is door middel van vragenlijsten onder docenten en leerlingen en diepte-interviews met docenten een verkennend onderzoek verricht naar de mate van differentiatie. Docenten zijn redelijk op de hoogte van de verschillen in de klas. Zowel docenten als leerlingen vinden vooral differentiatie op basis van studieachtergrond, leerstijlen en zelfvertrouwen belangrijk en denken dat differentiëren bijdraagt aan betere schoolprestaties. Tweederde van de leerlingen vindt dat docenten rekening houden met verschillen terwijl docenten aangeven minder vaak te differentiëren dan ze zouden willen. Kernwoorden: Differentiatie; Diversiteitkenmerken; VAVO-onderwijs; Joke Smit
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent275451
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTijd voor differentiatie? Verkennend onderzoek naar differentiatie op VAVO-school de Joke Smit.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDifferentiatie; Differentiëren; Diversiteit; Diversiteitkenmerken; VAVO; VAVO-onderwijs; Joke Smit
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Aardrijkskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record