View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Bindend introduceren

        Thumbnail
        View/Open
        Masterscriptie[1].doc (279.5Kb)
        Publication date
        2009
        Author
        Diks, Emily
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Deze scriptie doet verslag van een onderzoek naar de manier waarop bedrijven de jongste generatie werknemers kunnen binden door middel van interne communicatie. Generatie Y, zoals de generatie wordt genoemd die na 1980 is geboren, blijkt namelijk niet makkelijk te binden aan een organisatie. Zeker met de massale uitstroom van babyboomers voor de boeg is het voor bedrijven uitermate belangrijk om goed personeel te kunnen vasthouden. In dit onderzoek wordt gekeken naar wat bedrijven in de introductietijd van de nieuwe werknemers met interne communicatie kunnen doen om hen te binden. Door middel van een literatuurstudie over generatie Y en de sociale identiteitstheorie van Tajfel en Turner is onderzocht welke soorten interne communicatie naar verwachting belangrijk zijn voor generatie Y in de introductietijd. Met deze resultaten is vervolgens via een enquête onder generatie Y-werknemers onderzocht hoe zij de interne communicatie waarderen. Uit de analyse van alles volgt een conclusie waarin aanbevelingen worden geformuleerd waar bedrijven die hun jonge werknemers beter willen binden hun voordeel uit kunnen halen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3143
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo