Bindend introduceren
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Jansen, Frank | |
dc.contributor.author | Diks, Emily | |
dc.date.accessioned | 2009-10-02T09:52:19Z | |
dc.date.available | 2009-10-02T09:52:19Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3143 | |
dc.description.abstract | Deze scriptie doet verslag van een onderzoek naar de manier waarop bedrijven de jongste generatie werknemers kunnen binden door middel van interne communicatie. Generatie Y, zoals de generatie wordt genoemd die na 1980 is geboren, blijkt namelijk niet makkelijk te binden aan een organisatie. Zeker met de massale uitstroom van babyboomers voor de boeg is het voor bedrijven uitermate belangrijk om goed personeel te kunnen vasthouden. In dit onderzoek wordt gekeken naar wat bedrijven in de introductietijd van de nieuwe werknemers met interne communicatie kunnen doen om hen te binden. Door middel van een literatuurstudie over generatie Y en de sociale identiteitstheorie van Tajfel en Turner is onderzocht welke soorten interne communicatie naar verwachting belangrijk zijn voor generatie Y in de introductietijd. Met deze resultaten is vervolgens via een enquête onder generatie Y-werknemers onderzocht hoe zij de interne communicatie waarderen. Uit de analyse van alles volgt een conclusie waarin aanbevelingen worden geformuleerd waar bedrijven die hun jonge werknemers beter willen binden hun voordeel uit kunnen halen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Bindend introduceren | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | interne communicatie introductietijd generatie Y | |
dc.subject.courseuu | Communicatiestudies |