Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJansen, Frank
dc.contributor.authorDiks, Emily
dc.date.accessioned2009-10-02T09:52:19Z
dc.date.available2009-10-02T09:52:19Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/3143
dc.description.abstractDeze scriptie doet verslag van een onderzoek naar de manier waarop bedrijven de jongste generatie werknemers kunnen binden door middel van interne communicatie. Generatie Y, zoals de generatie wordt genoemd die na 1980 is geboren, blijkt namelijk niet makkelijk te binden aan een organisatie. Zeker met de massale uitstroom van babyboomers voor de boeg is het voor bedrijven uitermate belangrijk om goed personeel te kunnen vasthouden. In dit onderzoek wordt gekeken naar wat bedrijven in de introductietijd van de nieuwe werknemers met interne communicatie kunnen doen om hen te binden. Door middel van een literatuurstudie over generatie Y en de sociale identiteitstheorie van Tajfel en Turner is onderzocht welke soorten interne communicatie naar verwachting belangrijk zijn voor generatie Y in de introductietijd. Met deze resultaten is vervolgens via een enquête onder generatie Y-werknemers onderzocht hoe zij de interne communicatie waarderen. Uit de analyse van alles volgt een conclusie waarin aanbevelingen worden geformuleerd waar bedrijven die hun jonge werknemers beter willen binden hun voordeel uit kunnen halen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleBindend introduceren
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsinterne communicatie introductietijd generatie Y
dc.subject.courseuuCommunicatiestudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record