View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De Gamification van E-Learning: een Groter Leereffect door Motivatie en Engagement.

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Rijkes 3638995.pdf (738.1Kb)
        Author
        Rijkes, S.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Veel organisaties en universiteiten hebben te kampen met hoge drop-out cijfers in e-learning cursussen. Gamification, het toepassen van game-elementen op iets wat geen game is, lijkt een goede oplossing te zijn voor dit probleem. Door het toevoegen van game-elementen aan een e-learning cursus zouden lerenden net zo gemotiveerd en geëngageerd moeten worden als de spelers van de games waaruit deze game-elementen zijn geleend. Maar is dit echt zo eenvoudig? Veroorzaken deze game-elementen daadwerkelijk de motivatie en het engagement van de spelers? Resulteert deze motivatie en dit engagement in een educatieve omgeving dan ook in een groter leereffect? Uit dit literatuuronderzoek naar het leereffect, de motivatie en het engagement dat game-elementen teweeg zouden kunnen brengen, blijkt dat er bewijs kan worden gevonden dat bepaalde game-elementen een mogelijke verhoging in het engagement en de motivatie kunnen veroorzaken. Doordat deze resultaten veelal gevonden zijn in de context van een serious game, is het belangrijk dat er meer onderzoek gedaan wordt naar het mogelijke effect van bepaalde game -elementen op de motivatie, het engagement en de leeruitkomst in andere contexten.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29383
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo