View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Een potje memory met een 30-koppig monster

        Thumbnail
        View/Open
        Een potje memory met een 30-koppig monster.doc (1.215Mb)
        Author
        Oujamaâ, D.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Veel beginnende docenten vinden het lastig om hun leerlingen te motiveren om nieuwe woorden te leren. Veel leerlingen vinden de traditionele leermethoden namelijk saai en niet altijd even effectief. Het is dan ook zaak een manier te vinden waarbij leerlingen wel geprikkeld worden om nieuwe woorden te leren. In dit artikel wordt beschreven of educatieve gezelschapsspellen ingezet kunnen worden bij het leren van nieuwe woorden. Uit een onderzoek en een enquête onder een 80-tal jongeren blijkt dat educatieve gezelschapsspellen (om woorden te leren) inderdaad goed kunnen worden ingezet bij het leerproces van nieuwe woorden. Als motiverend middel is het bovendien een welkome aanvulling naast de meer traditionele lesvormen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29342
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo