dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Rentrop, J.S. (Joke) | |
dc.contributor.author | Oujamaâ, D. | |
dc.date.accessioned | 2018-07-19T17:01:42Z | |
dc.date.available | 2018-07-19T17:01:42Z | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29342 | |
dc.description.abstract | Veel beginnende docenten vinden het lastig om hun leerlingen te motiveren om nieuwe woorden te leren. Veel leerlingen vinden de traditionele leermethoden namelijk saai en niet altijd even effectief. Het is dan ook zaak een manier te vinden waarbij leerlingen wel geprikkeld worden om nieuwe woorden te leren. In dit artikel wordt beschreven of educatieve gezelschapsspellen ingezet kunnen worden bij het leren van nieuwe woorden. Uit een onderzoek en een enquête onder een 80-tal jongeren blijkt dat educatieve gezelschapsspellen (om woorden te leren) inderdaad goed kunnen worden ingezet bij het leerproces van nieuwe woorden. Als motiverend middel is het bovendien een welkome aanvulling naast de meer traditionele lesvormen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1274880 | |
dc.format.mimetype | application/msword | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Een potje memory met een 30-koppig monster | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | educatie, motivatie, woordverwerving, bordspel | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Frans | |