Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRentrop, J.S. (Joke)
dc.contributor.authorOujamaâ, D.
dc.date.accessioned2018-07-19T17:01:42Z
dc.date.available2018-07-19T17:01:42Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29342
dc.description.abstractVeel beginnende docenten vinden het lastig om hun leerlingen te motiveren om nieuwe woorden te leren. Veel leerlingen vinden de traditionele leermethoden namelijk saai en niet altijd even effectief. Het is dan ook zaak een manier te vinden waarbij leerlingen wel geprikkeld worden om nieuwe woorden te leren. In dit artikel wordt beschreven of educatieve gezelschapsspellen ingezet kunnen worden bij het leren van nieuwe woorden. Uit een onderzoek en een enquête onder een 80-tal jongeren blijkt dat educatieve gezelschapsspellen (om woorden te leren) inderdaad goed kunnen worden ingezet bij het leerproces van nieuwe woorden. Als motiverend middel is het bovendien een welkome aanvulling naast de meer traditionele lesvormen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1274880
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleEen potje memory met een 30-koppig monster
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordseducatie, motivatie, woordverwerving, bordspel
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Frans


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record