View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Staatsinrichting minder saai? Het kan!

        Thumbnail
        View/Open
        Artikel.doc (399.5Kb)
        Author
        Granneman, B.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Veel leerlingen vinden staatsinrichting saai, maar belangrijk. Om de lessen over staatsinrichting aantrekkelijker te maken, heb ik een spel ontwikkeld, namelijk 'Staatsinrichting, leuk!'. Het spel is zowel in de boven- als onderbouw getest.Met behulp van vragenlijsten is het nut van het spel geprobeerd te meten.In de bovenbouw was het gemiddelde cijfer dat het spel kreeg aanzienlijk hoger dan de interesse die de leerlingen hadden voor staatsinrichting en politiek: een 7,1 versus een 5,7. Het is dus aan te bevelen het spel in de bovenbouw te gebruiken. Voor de onderbouw waren de vragen te moeilijk, maar het resultaat in de bovenbouw geeft aan dat als de vragen aangepast worden, het spel in de onderbouw ook heel goed te gebruiken is.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29341
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo