Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWansink, Bjorn
dc.contributor.authorGranneman, B.
dc.date.accessioned2018-07-19T17:01:41Z
dc.date.available2018-07-19T17:01:41Z
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/29341
dc.description.abstractVeel leerlingen vinden staatsinrichting saai, maar belangrijk. Om de lessen over staatsinrichting aantrekkelijker te maken, heb ik een spel ontwikkeld, namelijk 'Staatsinrichting, leuk!'. Het spel is zowel in de boven- als onderbouw getest.Met behulp van vragenlijsten is het nut van het spel geprobeerd te meten.In de bovenbouw was het gemiddelde cijfer dat het spel kreeg aanzienlijk hoger dan de interesse die de leerlingen hadden voor staatsinrichting en politiek: een 7,1 versus een 5,7. Het is dus aan te bevelen het spel in de bovenbouw te gebruiken. Voor de onderbouw waren de vragen te moeilijk, maar het resultaat in de bovenbouw geeft aan dat als de vragen aangepast worden, het spel in de onderbouw ook heel goed te gebruiken is.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent409088
dc.format.mimetypeapplication/vnd.ms-excel
dc.language.isonl
dc.titleStaatsinrichting minder saai? Het kan!
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsactiverende didactiek, onderwijs, staatsinrichting
dc.subject.courseuuGeschiedenis: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record