View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Jong geleerd oud gedaan?

        Thumbnail
        View/Open
        Kolster, J. S. (2018). Jong geleerd oud gedaan. Utrecht.pdf (1.047Mb)
        Publication date
        2018
        Author
        Kolster, J.S.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Beginnende docenten hebben een positieve relatie met leerlingen met wie zij als docent slagen. Meer ervaren docenten beschrijven positieve relaties vanuit het oogpunt van de leerling, de leerling profiteert van deze docent. Dit leidt tot de onderzoeksvraag: Onder welke voorwaarden bouwen beginnende en ervaren docenten een positieve relatie met hun leerlingen op? Uit het onderzoek blijkt dat de verschillen tussen beginnende en ervaren docenten verwaarloosbaar zijn op een bevinding na. Beginnende docenten bouwen, in vergelijking tot ervaren docenten, sneller een relatie op met leerlingen die intrinsiek gemotiveerd zijn, aanleg hebben voor het vak en hoge cijfers halen. Voor ervaren docenten zijn deze drie kenmerken geen voorwaarde om een positieve relatie met de leerling op te bouwen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/28713
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo