Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorClaessens, L.C.A.
dc.contributor.advisorLouws, M.L.
dc.contributor.authorKolster, J.S.
dc.date.accessioned2018-02-27T18:01:31Z
dc.date.available2018-02-27T18:01:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/28713
dc.description.abstractBeginnende docenten hebben een positieve relatie met leerlingen met wie zij als docent slagen. Meer ervaren docenten beschrijven positieve relaties vanuit het oogpunt van de leerling, de leerling profiteert van deze docent. Dit leidt tot de onderzoeksvraag: Onder welke voorwaarden bouwen beginnende en ervaren docenten een positieve relatie met hun leerlingen op? Uit het onderzoek blijkt dat de verschillen tussen beginnende en ervaren docenten verwaarloosbaar zijn op een bevinding na. Beginnende docenten bouwen, in vergelijking tot ervaren docenten, sneller een relatie op met leerlingen die intrinsiek gemotiveerd zijn, aanleg hebben voor het vak en hoge cijfers halen. Voor ervaren docenten zijn deze drie kenmerken geen voorwaarde om een positieve relatie met de leerling op te bouwen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1098720
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleJong geleerd oud gedaan?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordspositieve, relatie, beginnende, ervaren, docenten, leraren, leerlingen, prestaties, interpersoonlijk, leraarsgedrag,
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Maatschappijleer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record