dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Claessens, L.C.A. | |
dc.contributor.advisor | Louws, M.L. | |
dc.contributor.author | Kolster, J.S. | |
dc.date.accessioned | 2018-02-27T18:01:31Z | |
dc.date.available | 2018-02-27T18:01:31Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/28713 | |
dc.description.abstract | Beginnende docenten hebben een positieve relatie met leerlingen met wie zij als docent slagen. Meer ervaren docenten beschrijven positieve relaties vanuit het oogpunt van de leerling, de leerling profiteert van deze docent. Dit leidt tot de onderzoeksvraag: Onder welke voorwaarden bouwen beginnende en ervaren docenten een positieve relatie met hun leerlingen op? Uit het onderzoek blijkt dat de verschillen tussen beginnende en ervaren docenten verwaarloosbaar zijn op een bevinding na. Beginnende docenten bouwen, in vergelijking tot ervaren docenten, sneller een relatie op met leerlingen die intrinsiek gemotiveerd zijn, aanleg hebben voor het vak en hoge cijfers halen. Voor ervaren docenten zijn deze drie kenmerken geen voorwaarde om een positieve relatie met de leerling op te bouwen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1098720 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Jong geleerd oud gedaan? | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | positieve, relatie, beginnende, ervaren, docenten, leraren, leerlingen, prestaties, interpersoonlijk, leraarsgedrag, | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Maatschappijleer | |