View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De invloed van de invoering van digitale media op de vestigingsplaats van mediabedrijven: Een exploratief onderzoek naar het vestigingsgedrag van Nederlandse mediabedrijven naar aanleiding van de invoering van digitale media

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Joey Horst 3963217.pdf (1.813Mb)
        Publication date
        2017
        Author
        Horst, J.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Er zijn ontwikkelingen gaande in de mediawereld waarbij de opkomst van digitale media beeldbepalend is. Deze thesis probeert het antwoord te vinden op een aantal vragen omtrent de opkomst van digitale media in het kader van de ruimtelijke spreiding van Nederlandse mediabedrijven. Allereerst in hoeverre de opkomst van digitale media gezien kan worden als een innovatie. Daarnaast op welke facetten digitale media zich onderscheidt van klassieke media. In het tweede deel van deze thesis wordt de opkomst van digitale media gekoppeld aan de vestigingsplaats van mediabedrijven in Nederland. In het specifiek de steden Hilversum en Amsterdam, waar een groot deel van de Nederlandse mediasector is gevestigd. Er wordt besproken in hoeverre de opkomst van digitale media van invloed is geweest op de vestigingsplaats van mediabedrijven op micro-, meso-, en macroniveau. Dit wordt gedaan aan de hand van interviews met de grootste spelers uit de Nederlandse omroep- en productiewereld. Er wordt bepaald in hoeverre zij hun vestigingsplaats waarderen of herwaarderen naar aanleiding van de opkomst van digitale media. Er zijn reeds bedrijfsverplaatsingen gaande in de Nederlandse mediasector en deze thesis probeert het antwoord te vinden op de vraag of de opkomst van digitale media hier oorzaak van is.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/28325
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo