Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorAtzema, O.A.L.C.
dc.contributor.authorHorst, J.M.
dc.date.accessioned2018-01-15T18:01:53Z
dc.date.available2018-01-15T18:01:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/28325
dc.description.abstractEr zijn ontwikkelingen gaande in de mediawereld waarbij de opkomst van digitale media beeldbepalend is. Deze thesis probeert het antwoord te vinden op een aantal vragen omtrent de opkomst van digitale media in het kader van de ruimtelijke spreiding van Nederlandse mediabedrijven. Allereerst in hoeverre de opkomst van digitale media gezien kan worden als een innovatie. Daarnaast op welke facetten digitale media zich onderscheidt van klassieke media. In het tweede deel van deze thesis wordt de opkomst van digitale media gekoppeld aan de vestigingsplaats van mediabedrijven in Nederland. In het specifiek de steden Hilversum en Amsterdam, waar een groot deel van de Nederlandse mediasector is gevestigd. Er wordt besproken in hoeverre de opkomst van digitale media van invloed is geweest op de vestigingsplaats van mediabedrijven op micro-, meso-, en macroniveau. Dit wordt gedaan aan de hand van interviews met de grootste spelers uit de Nederlandse omroep- en productiewereld. Er wordt bepaald in hoeverre zij hun vestigingsplaats waarderen of herwaarderen naar aanleiding van de opkomst van digitale media. Er zijn reeds bedrijfsverplaatsingen gaande in de Nederlandse mediasector en deze thesis probeert het antwoord te vinden op de vraag of de opkomst van digitale media hier oorzaak van is.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1901101
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe invloed van de invoering van digitale media op de vestigingsplaats van mediabedrijven: Een exploratief onderzoek naar het vestigingsgedrag van Nederlandse mediabedrijven naar aanleiding van de invoering van digitale media
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmedia; digitale media; innovatie; vestigingsplaats; mediabedrijven; bedrijfsverplaastingen; ruimtelijke spreiding; evolutionaire economische geografie
dc.subject.courseuuEconomische geografie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record