View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Expliciet tekststructuuronderwijs in de mavo? Een experiment naar effecten op de kwaliteit van samenvattingen.

        Thumbnail
        View/Open
        scriptie AWJ WIND 5654254 definitief versie 4 19 7.docx (1.096Mb)
        Publication date
        2016
        Author
        Wind, A.W.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In deze scriptie wordt een experiment beschreven waarin vier tekststructuren expliciet worden behandeld in drie lessen. Daarna is gekeken naar verschillen in gemaakte samenvattingen van examenteksten. Er is een duidelijk positief effect gevonden tussen expliciet onderwijs over tekststructuren en de kwaliteit van samenvattingen van examenteksten. Voor mavoleerlingen, onder wie veel zwakke lezers, is werken met tekststructuren een zinvolle leesstrategie, die hen helpt beter begrijpend te lezen, wat weer een voorwaarde is om een betere samenvatting te kunnen maken.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/28225
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo