Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorProf. dr. H. van den Bergh, Dr. J. Evers - Vermeul
dc.contributor.authorWind, A.W.J.
dc.date.accessioned2018-01-10T18:01:12Z
dc.date.available2018-01-10T18:01:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/28225
dc.description.abstractIn deze scriptie wordt een experiment beschreven waarin vier tekststructuren expliciet worden behandeld in drie lessen. Daarna is gekeken naar verschillen in gemaakte samenvattingen van examenteksten. Er is een duidelijk positief effect gevonden tussen expliciet onderwijs over tekststructuren en de kwaliteit van samenvattingen van examenteksten. Voor mavoleerlingen, onder wie veel zwakke lezers, is werken met tekststructuren een zinvolle leesstrategie, die hen helpt beter begrijpend te lezen, wat weer een voorwaarde is om een betere samenvatting te kunnen maken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1150177
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleExpliciet tekststructuuronderwijs in de mavo? Een experiment naar effecten op de kwaliteit van samenvattingen.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmavo;expliciet tekststructuuronderwijs;samenvattingen
dc.subject.courseuuNeerlandistiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record