View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Procesevaluatie van de ervaringen van ouders met een telefonische stoppen-met-roken-coaching-interventie

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Verheem, EA-3981525.pdf (181.3Kb)
        Publication date
        2017
        Author
        Verheem, E.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het is belangrijk dat het aantal rokers wordt teruggedrongen. Effectieve interventies, zoals telefonische coaching, kunnen hieraan bijdragen. Hierbij is het echter belangrijk dat er wordt aangesloten bij de doelgroep, hetgeen kan worden bereikt door meer inzicht te krijgen in de implementatie van een interventie. Hier is in de huidige procesevaluatie op gericht. De doelstelling van deze procesevaluatie was inzicht krijgen in de ervaringen van ouders met een telefonische stoppen-met-roken-coaching-interventie. Hierbij ging het enerzijds om ervaringen van ouders met bepaalde onderdelen van de telefonische coaching (TC) en anderzijds om of ouders het idee hadden dat bepaalde onderdelen bij hebben gedragen aan het proces van stoppen met roken. Ervaringen van ouders zijn geoperationaliseerd aan de hand van vijf componenten: werving, context, dose delivered, dose received en betrouwbaarheid. Voor dit onderzoek is gebruikgemaakt van een vragenlijst, ingevuld door 15 ouders. Verder zijn topic-interviews met vier ouders en twee coaches gehouden. De ervaringen van ouders met verschillende aspecten van de TC zijn overwegend positief: ouders zijn tevreden met de coach en ervoeren de telefoongesprekken als een bijdrage bij hun stoppoging. Daarnaast ervoeren ouders de context als invloedrijk. Ouders en coaches hadden echter meer dan de huidige zes gesprekken gewild. Tot slot zijn aanbevelingen voor vervolgonderzoek gedaan.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/27630
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo