View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        “Denk jij buiten je INBOX?”. Evaluatieonderzoek naar de interactieve tentoonstelling van Critical Mass.

        View/Open
        Kleine, de 3332616.pdf (343.7Kb)
        Publication date
        2009
        Author
        Kleine, M. de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In de hier gerapporteerde experimentele studie werd met meerdere metingen onderzocht wat het effect was van de tentoonstelling INBOX. Aan het evaluatieonderzoek namen 201 jongeren in de leeftijd van 13 tot 20 deel. Door middel van verschillen tussen en binnen groepen werd gekeken naar een verandering in de mate van perspectief nemen bij de jongeren. We vonden geen significante verschillen op de expliciete metingen in perspectief nemen voor de experimentele en de controle conditie. Wel bleek uit de analyse dat een interactie-effect bestond tussen tijd en conditie op de emotieherkenningtaak, een impliciete meting. Jongeren die naar de tentoonstelling waren geweest scoorden hoger op de nameting ( 2 weken na de tentoonstelling) terwijl de jongeren in de controleconditie lager scoorden bij de nameting. Daarnaast hingen de metingen van emotieperceptie en destructieve conflicthantering samen. Bovendien was er een kleine relatie te zien tussen de intentie tot het gedrag en de frequentie van het gedrag. De psychologische variabelen van de stichting, dus betrokken begeleiding, actief leren en aansprekende werkvormen zijn voorspellers voor verschillende metingen van perspectief nemen. Deze effecten waren echter wel minimaal.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2738
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo