View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De communicatie in de samenwerking tussen ouders van nieuwkomersleerlingen en medewerkers in het primair en voortgezet onderwijs

        Thumbnail
        View/Open
        KvanWalbeek_Scriptie_FINAL.pdf (1.488Mb)
        Publication date
        2017
        Author
        Walbeek, K.J.H. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Om om te gaan met diversiteit in het onderwijs wordt er gestreefd naar inclusie. Inclusie legt de nadruk op het recht van elk kind om onderwezen te worden met leeftijdsgenoten en de bereidheid van een school om iedereen te onderwijzen. Deze benadering gaat er van uit dat de school zich aanpast aan de mogelijkheden van elk kind (Vislie, 2003; Schuman, 2007; Jahnukainen, 2015). Samenwerking tussen ouders en scholen kan hieraan bijdragen. Daarom richt dit onderzoek zich op de communicatie in de samenwerking tussen ouders van nieuwkomersleerlingen en scholen in het primair en voortgezet onderwijs. Het onderzoek focust zich op drie kenmerken: samenwerking, meertaligheid en mediatie. Het onderzoek geeft antwoord op de vraag ‘hoe verloopt de communicatie in de samenwerking tussen ouders van nieuwkomersleerlingen en medewerkers van scholen in het primair en voortgezet onderwijs?’.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/27305
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo