dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Le Pichon-Vorstman, E.M.M. | |
dc.contributor.author | Walbeek, K.J.H. van | |
dc.date.accessioned | 2017-09-05T17:03:10Z | |
dc.date.available | 2017-09-05T17:03:10Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/27305 | |
dc.description.abstract | Om om te gaan met diversiteit in het onderwijs wordt er gestreefd naar inclusie. Inclusie legt de nadruk op het recht van elk kind om onderwezen te worden met leeftijdsgenoten en de bereidheid van een school om iedereen te onderwijzen. Deze benadering gaat er van uit dat de school zich aanpast aan de mogelijkheden van elk kind (Vislie, 2003; Schuman, 2007; Jahnukainen, 2015). Samenwerking tussen ouders en scholen kan hieraan bijdragen. Daarom richt dit onderzoek zich op de communicatie in de samenwerking tussen ouders van nieuwkomersleerlingen en scholen in het primair en voortgezet onderwijs. Het onderzoek focust zich op drie kenmerken: samenwerking, meertaligheid en mediatie. Het onderzoek geeft antwoord op de vraag ‘hoe verloopt de communicatie in de samenwerking tussen ouders van nieuwkomersleerlingen en medewerkers van scholen in het primair en voortgezet onderwijs?’. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1560880 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De communicatie in de samenwerking tussen ouders van nieuwkomersleerlingen en medewerkers in het primair en voortgezet onderwijs | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Nieuwkomers, onderwijs, nieuwkomersonderwijs, primair onderwijs, voortgezet onderwijs, samenwerking, meertaligheid, mediatie, inclusie, ouders, ouderbetrokkenheid, ouderparticipatie, interculturele communicatie | |
dc.subject.courseuu | Interculturele communicatie | |