Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLe Pichon-Vorstman, E.M.M.
dc.contributor.authorWalbeek, K.J.H. van
dc.date.accessioned2017-09-05T17:03:10Z
dc.date.available2017-09-05T17:03:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/27305
dc.description.abstractOm om te gaan met diversiteit in het onderwijs wordt er gestreefd naar inclusie. Inclusie legt de nadruk op het recht van elk kind om onderwezen te worden met leeftijdsgenoten en de bereidheid van een school om iedereen te onderwijzen. Deze benadering gaat er van uit dat de school zich aanpast aan de mogelijkheden van elk kind (Vislie, 2003; Schuman, 2007; Jahnukainen, 2015). Samenwerking tussen ouders en scholen kan hieraan bijdragen. Daarom richt dit onderzoek zich op de communicatie in de samenwerking tussen ouders van nieuwkomersleerlingen en scholen in het primair en voortgezet onderwijs. Het onderzoek focust zich op drie kenmerken: samenwerking, meertaligheid en mediatie. Het onderzoek geeft antwoord op de vraag ‘hoe verloopt de communicatie in de samenwerking tussen ouders van nieuwkomersleerlingen en medewerkers van scholen in het primair en voortgezet onderwijs?’.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1560880
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe communicatie in de samenwerking tussen ouders van nieuwkomersleerlingen en medewerkers in het primair en voortgezet onderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsNieuwkomers, onderwijs, nieuwkomersonderwijs, primair onderwijs, voortgezet onderwijs, samenwerking, meertaligheid, mediatie, inclusie, ouders, ouderbetrokkenheid, ouderparticipatie, interculturele communicatie
dc.subject.courseuuInterculturele communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record