View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Visie en werkelijkheid: de balans tussen regels en vrijheid Een vergelijkend onderzoek tussen vernieuwend en traditioneel onderwijs

        View/Open
        artikel_pgo_versie_2.0.pdf (216.7Kb)
        Publication date
        2009
        Author
        Gils, M. van
        Janssen, L.M.
        Hoksberg, G.J.
        Vlaar, M.M.E.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Leerlingen die hun werk te laat of niet inleveren. Blijf je achter je leerlingen aan lopen of is het hun eigen verantwoording? Hanteer je de schoolregels of bewandel jij je eigen weg? Kortom, hoe ga jij om met achterstanden? Scholen volgen hun eigen visie als het gaat om dit probleem. Maar is deze visie in de praktijk wel altijd te hanteren? worden er uitzonderingen gemaakt en gaan schoolleiding, mentoren en docenten hier wel hetzelfde mee om? Dit onderzoek vergelijkt vernieuwingsscholen (Unic en Vathorstcollege) en de traditionele scholen (Lek en Linge en St. Vituscollege) en probeert het 'achterstandendilemma' te doorgronden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2715
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo