dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Tuithof, H. | |
dc.contributor.author | Gils, M. van | |
dc.contributor.author | Janssen, L.M. | |
dc.contributor.author | Hoksberg, G.J. | |
dc.contributor.author | Vlaar, M.M.E.A. | |
dc.date.accessioned | 2009-07-10T17:06:07Z | |
dc.date.available | 2009-07-10 | |
dc.date.available | 2009-07-10T17:06:07Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2715 | |
dc.description.abstract | Leerlingen die hun werk te laat of niet inleveren. Blijf je achter je leerlingen aan lopen of is het hun eigen verantwoording? Hanteer je de schoolregels of bewandel jij je eigen weg? Kortom, hoe ga jij om met achterstanden?
Scholen volgen hun eigen visie als het gaat om dit probleem. Maar is deze visie in de praktijk wel altijd te hanteren? worden er uitzonderingen gemaakt en gaan schoolleiding, mentoren en docenten hier wel hetzelfde mee om?
Dit onderzoek vergelijkt vernieuwingsscholen (Unic en Vathorstcollege) en de traditionele scholen (Lek en Linge en St. Vituscollege) en probeert het 'achterstandendilemma' te doorgronden. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 221968 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Visie en werkelijkheid: de balans tussen regels en vrijheid
Een vergelijkend onderzoek tussen vernieuwend en traditioneel onderwijs | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | IVLOS, achterstanden, regels, vernieuwingsonderwijs, traditioneel onderwijs | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Aardrijkskunde | |