Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTuithof, H.
dc.contributor.authorGils, M. van
dc.contributor.authorJanssen, L.M.
dc.contributor.authorHoksberg, G.J.
dc.contributor.authorVlaar, M.M.E.A.
dc.date.accessioned2009-07-10T17:06:07Z
dc.date.available2009-07-10
dc.date.available2009-07-10T17:06:07Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2715
dc.description.abstractLeerlingen die hun werk te laat of niet inleveren. Blijf je achter je leerlingen aan lopen of is het hun eigen verantwoording? Hanteer je de schoolregels of bewandel jij je eigen weg? Kortom, hoe ga jij om met achterstanden? Scholen volgen hun eigen visie als het gaat om dit probleem. Maar is deze visie in de praktijk wel altijd te hanteren? worden er uitzonderingen gemaakt en gaan schoolleiding, mentoren en docenten hier wel hetzelfde mee om? Dit onderzoek vergelijkt vernieuwingsscholen (Unic en Vathorstcollege) en de traditionele scholen (Lek en Linge en St. Vituscollege) en probeert het 'achterstandendilemma' te doorgronden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent221968 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVisie en werkelijkheid: de balans tussen regels en vrijheid Een vergelijkend onderzoek tussen vernieuwend en traditioneel onderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsIVLOS, achterstanden, regels, vernieuwingsonderwijs, traditioneel onderwijs
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Aardrijkskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record