View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De invloed van de leraar-leerling relatie op de Schoolse Aanpassing en de modererende werking van gender op die samenhang in basisschoolgroepen één tot en met drie.

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Jongste, SCde-4257219.pdf (426.8Kb)
        Publication date
        2017
        Author
        Jongste, S.C. de
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De Leerkracht-Leerling Relatie is van invloed op de Schoolse Aanpassing van kinderen in de vroege basisschooltijd. Er is echter weinig onderzoek gedaan naar de mogelijke sekseverschillen en naar de voorspellende waarde van de vroege Leerkracht-Leerling Relatie op de latere Schoolse Aanpassing. Eerder onderzoek dat zich heeft gericht op de mate van deze invloed en in hoeverre gender hierin een modererende factor is, gaf geen eenduidig antwoord. Met dit onderzoek zal worden gepoogd een adequaat antwoord te geven op deze prangende vraag. De resultaten tonen aan dat de Leerkracht-Leerling Relatie voornamelijk in het eerste jaar van het basisonderwijs een grote voorspellende waarde is voor de Schoolse Aanpassing (T1). Deze voorspellende waarde neemt naar mate de jaren vorderen steeds meer af, maar blijft significant. Ten tweede blijkt uit deze studie dat gender geen modererend effect heeft op de invloed van de Leerkracht-Leerling Relatie op de Schoolse Aanpassing.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26952
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo