Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTuijl, C. van
dc.contributor.advisorRiet, E. van de
dc.contributor.authorJongste, S.C. de
dc.date.accessioned2017-08-21T17:03:16Z
dc.date.available2017-08-21T17:03:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26952
dc.description.abstractDe Leerkracht-Leerling Relatie is van invloed op de Schoolse Aanpassing van kinderen in de vroege basisschooltijd. Er is echter weinig onderzoek gedaan naar de mogelijke sekseverschillen en naar de voorspellende waarde van de vroege Leerkracht-Leerling Relatie op de latere Schoolse Aanpassing. Eerder onderzoek dat zich heeft gericht op de mate van deze invloed en in hoeverre gender hierin een modererende factor is, gaf geen eenduidig antwoord. Met dit onderzoek zal worden gepoogd een adequaat antwoord te geven op deze prangende vraag. De resultaten tonen aan dat de Leerkracht-Leerling Relatie voornamelijk in het eerste jaar van het basisonderwijs een grote voorspellende waarde is voor de Schoolse Aanpassing (T1). Deze voorspellende waarde neemt naar mate de jaren vorderen steeds meer af, maar blijft significant. Ten tweede blijkt uit deze studie dat gender geen modererend effect heeft op de invloed van de Leerkracht-Leerling Relatie op de Schoolse Aanpassing.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent437091
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe invloed van de leraar-leerling relatie op de Schoolse Aanpassing en de modererende werking van gender op die samenhang in basisschoolgroepen één tot en met drie.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBasisonderwijs; gender; leerkracht-leerling relatie; schoolse aanpassing.
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record